Pages

2.5.11

First of May op 2 Mei

So het hierdie lawwe vakansie in die middel van die kwartaal, 9 skooldae na afloop van die Aprilvakansie om presies te wees, ook tot 'n einde gekom.


Wat hartseer is van hierdie 9 dae wat op nommer 199 vir die meeste skole 11 dae geword het, is die feit dat dit 'n langer vakansie was as wat volgende jaar se April-vakansie gaan wees. Ja, April-vakansie is tradisioneel 2 weke; volgende jaar is hy 5 dae korter en sluit die binnelandse skole vir slegs 9 dae – een vyfdag-werksweek en twee naweke.


Vanjaar is in die media erken dat die huidige boggerop 'n oepsie 'n eish van die kant van die outjies in beheerposisies (maar nie noodwendig die outjies wat kan beheer nie) is.


Gaan volgende jaar dieselfde wees? Die semi-rykgatte wat almal met 14 dae tyddeel die land en die wêreld oor sit, wat gaan hulle doen?


Ons het dieselfde chaos gehad, 'n klompie jare gelede, toe ons die Aarde-beraad ter plaatse gehuisves het. Daardie jaar was die skoolkwartale heeltemal omvergewerp en die outjies van die vakansieskemas het die meeste gekla.


Daardie jaar was ons tweede kwartaal 21 skooldae lank, toe begin die eksamen. Niks was betyds klaar voor die eksamen nie. Ons het in elke graad net gewerk om ons assesseringsopdragte van die kwartaal af te handel.


So ek kla nie oor vanjaar se kort tweede kwartaal nie, al is hy net 28 skooldae lank; ons het immers al korter gehad.


Ons sluit die vakansie met 'n “wenkoek” af – as dit van my afgehang het, het ons gisteraand al met afsluiting van die vakansie aan die hand van hierdie koek begin. Maar Annieka is adamant en sit haar voet nie net neer nie, sy sit hom dwars neer – hy sal oornag staan (al praat die resep van slegs 6 ure).


En 'n koek is die koek ook nie, dis 'n tert, Klaradyn het dit wenkoek gedoop oor dit die landswye wenner van Sarie of Rooi Rose se peperment-yskastert-kompetisie is.


Die bestanddele het Annieka geensins vervreem nie – ek het gesien daar staan nie minder nie as 3 kannetjies room in die yskas, ek is 'n tweede keer winkels toe gestuur om nog Pepermentcrisp te gaan koop.


Dis die metode wat haar amper geknak het. Toe sy, na ons alles aangekoop het, by die metode uitkom, toe is dit 'n baie omslagtige resep vir 'n haastige werksvrou wat vir 'n dag of wat die luukse van huisvrou en ma het. Die sjokolade (een deel daarvan) moet in die room gesmelt word en dan moet jy wag tot dit alles afgekoel het, sodat jy dit kan klop. En as jou tert klaar gepak is, dan is dit nog 'n verdere 6 ure (in ons geval, oornag) yskas toe met die ding.


Ek het nie nodig gehad om haar wyn in te jaag, soos vroeër die vakansie die geval was toe sy 'n ander resep uit een van die tydskrifte probeer het nie, maar daar was sweet op haar bolip teen die tyd dat sy die verleiding gisteraand in die yskas gesit het.


Maar ek is van vermoede die resep gaan óf uitgeskeur en in ons resepte-lêer gebind word, óf hy gaan met die hand oorgeskryf word in die boek waar ons die klas van ding doen.


As dit nie was dat die girls nog geslaap het nie, het ek lankal voorgestel dat ons ontbyt in die bed – peperment-yskastert en melk – geniet.


Gisteraand, die aand van 1 Mei, is op 'n histeriese noot afgesluit. Aanvanklik het Klaradyn net heerlik gehuil, maar 10 minute later het sy alle beheer verloor en haar rou geskree het die kamer gevul.


Die vorige keer wat Klaradyn in 'n fliek gehuil het, soos 'n mens wat empatie het maar in 'n fliek mag huil, was toe ons The Velveteen Rabbit gekyk het. Dit was seker goed 8 maande terug, indien nie langer nie, en ek was verbaas oor Klaradyn se “volwasse” huil teen die einde van die fliek. Sy het die storie gevolg, haarself emosioneel ingeleef en teen die einde het die trane stil oor haar wange gerol, miskien opgebou tot 'n beheersde snik – presies soos ek ook maar lekker in stilte gesit en snik-snot-en-tjank het.


Gisteraand toe kyk ons die 1999-fliek, The First of May. Nie doelbewus dat ons toe nou 1 Mei kies om dit te kyk nie, bloot toeval. Die fliek, ek weet nie wie almal dit al gesien het nie, se tagline by Internet Movie Database is An unwanted boy and a forgotten old lady find running away to join the circus is really coming home.
Ek kan my voorstel dat 'n swembadheining nie deur die fliek ontroer gelaat sal word nie, maar wat die res van ons betref, sal almal tot trane of die inkrimp van die hart beweeg word.


Klaradyn toe ook.


Geensins omdat die fliek 'n ongelukkige of hartseer einde het nie, glad nie, trouens en inteendeel.


Maar die omvang van emosie, die deernis en die “mooi” in die fliek, ook na die klimaks van die fliek wat maklik 'n onaangename nadraai kon hê, is genoeg om die gemiddelde mens met emosionele volwassenheid en intelligensie, tot 'n traan of wat te dryf.


En ek is trots op my kind toe sy saggies begin snik. Ek besef daar is ander haar ouderdom wat nie noodwendig geraak sal word soos sy haarself inleef en toelaat om geraak te word nie.


Maar toe die res van ons, week en broos maar all smiles oor die lieflike afloop van gebeure, bedwaarts keer, toe is Klaradyn se huil skielik nie meer wat 'n mens as “volwasse” en “beheersd” kan beskryf nie.


Maar toe ons agter die kap van die byl kom, het Klaradyn presies toegelaat om te laat gebeur wat boeke en flieks veronderstel is om te doen – sy het dit deurgetrek na haar en haar lewe toe.


En dit doen sy toe nou deur die oë van 'n sesjarige, wat sy is, en nie deur die oë van 'n volwassene nie. En doen jy dit deur die oë van 'n sesjarige, kom jy by gans 'n ander prentjie uit as deur die oë van 'n volwassene.


Maar die prentjie van 'n volwassene, kan ons nie van 'n sesjarige verwag nie, of dit vir haar inkleur nie, toe troos haar Ma haar lieflik en sagkens, soos dit hoort, en daar waar sy aan die slaap geraak het, slaap sy steeds.


Ek, wat intussen 'n draai in die kombuis gemaak het, het afgesien van peperment-yskastert vir ontbyt; ons laat dit maar oorstaan vir tee.


Ons gaan kalfsoog-eiers vir ontbyt eet. (Ek het groot geword met die benaming kalfsoog-eier maar Annieka, wat wel 'n geposjeerde eier ken, ken nie my kalfsoog-naam vir 'n poached egg nie.)


Ek het twee keer al probeer om 'n eier te posjeer soos Julie dit onder instruksie van Julia in Julie and Julia doen. Dit was nie een van die twee kere 'n reuse sukses nie. Maar Klaradyn, eintlik ons almal, is baie lief vir 'n lekker eier op sy tyd, en daar is darem min dinge so lekker soos 'n kalfsoogeier.


Ek het 'n ruk gelede 'n gadget gekoop wat jou eier in die mikrogolf posjeer, maar soos met so baie van my gadgets is ek nie beïndruk nie. Toe koop ek vroeër die week een van daardie panne met die bakkies vir die eiers, soos wat my ma gehad het.


En as jy die eier wat daaruit kom, nie as 'n kalf se oog herken nie, dan het jy nog nie 'n kalf se oog gesien nie.


Tot later dan, wanneer ek vanuit die tuig, en nie die weikamp of stal nie, sal gesels.

Naskrif:  Die yskastert-wenresep is nog nie op die internet beskikbaar nie. Hier is die tweede en derde plekke se resepte. (Die wenresep is egter baie meer tradisioneel, maar 'n eersteklas tradisioneel.)

No comments: