Pages

29.12.11

Die Kuifie-fliek


Die puriste sal van my verskil, en hulle is welkom.

Maar die puriste het nie sewejarige dogtertjies wat hulle graag aan Kuifie bekend wil stel nie.

Ek het.

Klaradyn het Die Avonture van Kuifie:  Die Farao se Sigare geniet.

Ek wil my verstout om te sê dat sy dit baie geniet het.

Maar sy is en bly 'n kind van die 2000’s.

Haar huidige vermaak is 3D Nintendo en Wii, nie Europese strokies van 60 jaar gelede nie.

Daarom het ek nie geskroom om haar fliek toe sleep nie – as dit gaan help dat sy van Kuifie hou, dan is dit goed en reg.

Hierdie benadering het beslis gehelp wat Asterix en Obelix betref. Ek het nog lank voor sy 'n woord Engels kon verstaan elke Asterix-fliek wat ooit gemaak is, aangekoop. Ons het dit verslind, en al is sy nog te klein om die strokiesboeke ten volle te geniet – wanneer hulle die goed eendag weer in Afrikaans gaan uitgee, weet ek nie – volg sy die stories en raak sy vasgevang as ek dit al vertalende vir haar voorlees.

Een van haar Kerspresente vanjaar was 'n Where is Asterix-boek, geskoei op die beginsel van Waar is Willie.

Ek wou gisteroggend 09:25 al saam met die meisies in die fliek gesit het, maar iemand het iewers jare gelede van 'n boom se vrugte geneem en ons leef van toe af in 'n gebroke werklikheid.

Toe die oorlosie egter 16:00 sê, toe voed ek die hase en prop die motor (seker vir die tweede keer vanjaar nuut gewas en skitterblink) vol met én die gesin én die span van twee arbeiders wat Annieka vir die dag aangelê het.

Met 'n effense detour verby die busloods, skiet ons toe reguit deur flieks toe.

Annieka wil nie gaan nie, is onder protes saamgesleep en dreig ons af met die woorde dat ons beter moet toesien dat sy die grootste verpakking springmielies denkbaar kry – dis immers al rede hoekom sy saamkom, die springmielies.

(Ek vertel dit nie om haar in 'n slegte lig te plaas nie, maar juis omdat haar reaksie aan die einde, toe ons twee ure later by die fliek uitstap, so 'n 180 grade u-draai en wending gemaak het.)

Die derde keer toe ek vir ons gesinnetjie 3D-brille moes koop, was die laaste keer. Van toe af bêre ek dit na afloop van die fliek voor in die motor se mossienes.

Maar die fliekbase het slim geword, jy spaar deesdae net R5-00 om jou eie brille te bring – verby is die dae toe jou bril die fliekkaartjie 3D-fliek toe duur gemaak het. Jy betaal nou bloot duurder om in 'n teater in te stap waarin 'n film in 3D vertoon word. (En die wat weet, sal vir jou sê, dis dieselfde skerm, dieselfde projektor – die spoel of rol kos die teater nie 'n sent meer as die film in die teater langsaan waar dieselfde fliek, nou net in 2 dimensies, en nie 3 nie, vertoon word.

En, ja, ek kon kies, 3D of nie, maar 2D was nooit eers 'n opsie nie.

Ek, Hans Moolman, wil net drie goed sê:

Spielberg het 3D geensins as foefie gebruik nie – dis suiwer ingespan om die fliek te ondersteun en te bou. Nie een keer is dit tot 'n uiterste gevoer nie, nie een keer is jy daarvan bewus gemaak, of het jy teruggedeins in jou stoel en voor jou gegryp of gekoes en gekeer nie. Dit kon maklik gebeur het, geleentheid was daar baie. Maar nee, die man doen dit in styl en maak nie sy fliek goedkoop met asembenemende 3D-effekte nie.

Ek het gewonder oor 'n ronde Kuifie en Spokie. Ek was bang dat die Kuifie-ikoon so sterk in my gevestig is dat ek nooit sal kan inkoop op 'n Kuifie wat soos 'n mens lyk nie. Ek het 2 minute in die fliek in, teruggesit en ontspan – daar bestaan by my geen twyfel dat as enige kunstenaar 'n 2D-tekening van die karakter wat Spielberg geskep het, sal maak, dit op 'n druppel water presies soos Hergé se karaktertjie sal lyk nie.

Die kind in Spielberg wat hom aangespoor het om die aksie destyds in Indiana Jones in te werk, is dieselfde kind wat werksaam was in die daarstel van die aksie in sy Kuifie-fliek. Ek kyk elke Indiana Jones elke jaar van vooraf – ek het gister gedink die man het sommige van sy Jones-tonele net in 'n ander karakter en omgewing getransponeer. Maar dit pla nie, en ek bedoel dit geensins negatief nie. Wat ek wil oordra is die volgende:  Dit wat maak dat jy Indy se flieks geniet (as jy dit geniet) is presies wat gaan maak dat jy van Kuifie se fliek (en hopelik flieks) gaan hou. Dis dieselfde kunstenaar aan die werk.

Ek sê ek het begin ontspan toe ek besef Spielberg se karakter is bloot die 3D van Hegré se 2D-weergawe, maar ek jok, ek het vroeër al begin ontspan, nog voor die storie begin het. Die opening van die fliek, die musiek en die titels, daardie lieflike paar oomblikke voor die aanvangstoneel van 'n fliek, het my klaar gerus gestel – dit het my dadelik vertel dat hierdie uit en uit 'n periode-fliek wees. Ek kan maar ontspan, hier gaan nie lastige anachronismes wees nie, die tydsgees is behou. Dis trouens suiwer die middel-twintigste-eeuse storie van ouds, bloot met een-en-twintigste-eeuse tegnologie oorvertel.

En daar is my drie goed wat ek wou sê, gesê.

Kom ons maak dit vyf, nee ses:

Ek weet nie eers wat die fliek se naam is nie – dis vir my bloot die Kuifie-fliek. Wel, weet ek watter drie boeke in meerdere en mindere mates in die fliek betrek is.

Thompson en Thompson geniet nie dieselfde prominensie as in die gemiddelde strokiesboek nie – hulle kon meer uitgebou wees – en ek mis Professor Cuthbert Calculus. Of laat ek eerder sê dat ek daarna uitsien dat hy ook 'n buiging in die opvolgflieks kom maak.

Gaan kyk die fliek, daar wag 'n aangename verrassing op jou.

Klaradyn wil ook iets sê:

Sy het uitgestap en by herhaling gesê dat dit die beste fliek is wat sy nog ooit gesien het. 'n Sewejarige kan dit van elke fliek wat sy sien, sê. Klaradyn het so iets in sewe jaar nog nooit gesê nie. Hierdie was vir haar 'n eerste, so ek verstaan wat sy probeer kommunikeer.

(O, dit was lekker om langs haar te sit en haar totaal en al onbevange te hoor kraai en lag en geniet. In 'n stadium het ek gewonder wie van ons twee dit die meeste geniet.)

En Annieka? Ek vermoed sy is 'n bekeerling. Sy het uitgekom en begin BBM om die fliek te bemark! Sy kon nie glo dat sy wat nie 'n Kuifie-aanhanger is, die fliek so intens kon geniet nie.

Ek lees ons kyk na uitreiking teen ongeveer Desember 2015.

Ek kan nie wag vir nommer 2 nie.

Wonder wanneer kom die DVD op die rakke.

Tot dan moet ek miskien werk aan my eie vertaling van Haddock se uitroepe, tussenwerpsels, vloeke en swetse wat ek mooi alfabeties byeengebring op tintinologist.org opgespoor het:

Aardvark! Abecedarians! Aborigine! Addle-pated lumps of anthracite! (old) Alcoholic ! Anachronisms! Anacoluthons! Antediluvian bulldozer!

Anthracite! Anthropithecus! Anthropophagus! Arabian Nightmare! Artichokes! Autocrats! Aztecs!

Baboons! Baby-snatchers! Bagpipers! Bald-headed budgerigar! Bandits! Bashi-bazouks! Bath-tub Admiral! Beast! Belemnite! Big-head!

Billions of blue blistering boiled and barbecued barnacles!

Billions of billious barbecued blue blistering barnacles! Billions of Bilious Blue Blistering Barnacles! Billions of bilious blue blistering barnacles in a thundering typhoon!

Billions of Blue Blistering Barnacles! Black beetles! Black Marketers! Blackamoor! Blackbird! Blackguards! Blistering Barnacles! Blistereing blundering bird-brain!

Bloodsuckers! Blue blistering barnacles! Blue Blistering Bell-Bottomed Balderdash! Blunderbuss! Bodysnatcher! Bootlegger! Borgia! Bougainvillea! Brat! Breathalyser! Brigands! Brutes! Bucaneers! Bully! Butcher!

Cachinnating cockatoo! Cannibals! Carpetsellers! Caterpillars! Centipede! Cercopithecus! Coconut!

Coelcanth! Colocynths! Corsair! Cowards! Crabapples! Cro-Magnon! Crooks! Cushion footed quadrupeds! Cyclotron!

Diplodocus! Dogs! Doryphore! Doryphores! Duck-billed platypus! Dunderheaded coconuts! Dynamiter!

Ectoplasms! Egoists!

Fancy-dress Facist! Fancy-dress Fatima! Fancy-dress freebooter!

Fatfaces! Filibuster(s)! Fourlegged Cyrano! Freshwater pirate!

Freshwater swabs! Fuzzy wuzzy!

Gallows-fodder! Gangof Theives! Gangsters! Gibbering anthropoids! Great flat-footed grizzly bear! Gobbledgook! Gogglers! Goosecaps! Guano-gatherers!

Gyroscope!

Harlequin! Heretic! Highwayman! Hydrocarbon!

Iconoclasts! Idiots! ... you, Imitation Incas, you!

You, interplantary goat, you!

Jellied eel! Jellyfish! Jobbernowl!

Kleptomaniacs! Koua Kouakouin Kouinkouin Koua Kouin Koua!

Lily-livered landlubbers! Liquorice!

Loathsome brute! Logarithim! Lubberscum!

Macrocephalic baboon! Megacycle!

Megacycle Pyromaniac! Mameluke! Miserable blundering barbecued blister! Miserable earth worms! Miserable miser! Miserable molecule of mildew! Misguided missles! MisterMule! Monopolizers! Monster! Morons! Moujiks! Mountebanks! Musical morons!

Nanny Goat! Nitwits! Nitwitted ninepins! Nyctalops!

Odd-toed ungulate! Ophicleides! Orangoutang! Ostrogoth!

Pachyrhizus! Parasites! Patagonians! Pestilential Pachyderm! Phylloxera! Pickled herrings! Pirates! Pithecanthropic montebanks! Pithecanthropic pickpocket!

Pithecanthropus!

Pockmarks! Politican! Poltroons! Polygraphs! Polynesian! Profiteers! Psychopath! Purple profiteering jellyfish! Pyrographers! Pyromaniac!

Raggle taggle ruminants! Rapscallion! Rats! Revenge!

Rhizopods! RKRPXZKRMTFRZ! Road roller!

Roadhogs!

Saucy tramp! Savages! Scorpion! Sea-gherkin(s)! Sea-lice! Sea lion!

Shipwreckers! Slavertrader! Slubberdegullions! Sparrows! Spitfire! Steamroller! Stoolpigeon! Subtropical sea-louse! Swine!

Squawking popinjay

Technocrat! Ten thousand thundering typhoons! Terrapins! Terrorists! Thundering typhoons! Tin hatted tyrants! Toads! Toffee-noses! Traitors! Tramps! Tribe of Polynesians!

Troglodytes! Turncoats! Twister! Two-timing Troglodytes!  

Ungulate

Vandal! Vegetarian! Vermicellis! Viper! Visigoths! Vulture!

Weevils! Whippersnapper! Wildcat! Woodlice!

Young monkey!

Zapotecs!

No comments: