Pages

25.3.11

Armoede se gat

In Car van Maart 1971, presies 40 jaar gelede, kos die duurste motor op die Suid-Afrikaanse mark, die duurste Mercedes, nie soveel soos my 5 voet sleepwa my vandag uit die sak gejaag het nie.

In dieselfde tydskrif word ook 'n 5 voet Venter-sleepwa adverteer, die ’71-model van dit wat ek vandag uit die Venter-werf gesleep het – die kliënt s'n teen R145-00.

En tog kon dit nie anders nie.

Dit kan seker al vir 6 jaar nie anders nie.

Geneuk is net, toe ons die eerste keer na Klaradyn by ons aangesluit het, vir 'n hele vakansie gaan kamp het, hét ons 'n sleepwa getrek... en die motor se gasket moes vervang.

Die stomme kar was daarna nog nooit weer dieselfde – ek moes die gasket selfs 'n tweede keer, sonder enige wesenlike rede, vervang.

Gevolglik kampeer ons die laaste vyf jaar, soms vir soms vir so lank as twee weke, sónder sleepwa, maar mét:  twee 3-man tente (waarin 'n volwassene kan staan), 'n gazebo, 3 kampstoele, 3 strandstoele, twee opvoutafels, 'n Coleman-koelboks, en dan nog die kombuis- en eetgerei, beddegoed, matrasse, klere, speelgoed, twee skootrekenaars, storieboeke (vir elkeen) en wat ook al Annieka en Klaradyn nog op nommer 199 aangedra bring.

Al wat nie saamgaan nie, is die kruideniersware – dit koop ons daar waar ons tent opslaan.

Die gevolg is dat ons motor 'n groter gevaar vir die insittendes inhou as die mees oorlaaide taxi op enige pad, nie net in Suid-Afrika nie, maar die ganske Afrika.

Annieka se nek was verlede jaar vir twee weke in spasma na ons eers weer tuis was na die seevakansie. Dit het verband gehou met die feit dat sy al die pad van daar tot hier, vanweë die kampeerstoele in die binneruim van die motor, nie haar nek vir een oomblik kon reguit hou nie, maar op 'n kinkel getrek gesit het tot in Gauteng. En dan was haar knieë, te wyte aan die 5 kussings, 13 boeke en twee skootrekenaars by haar voete, nog oor haar ore gehaak tot ons uiteindelik tuis kom.

Moes ek skielik briek, het ons almal die gevaar geloop om onthoof te word deur 'n tafel of twee wat iewers teen die dag vasgedruk was.

En was daar 'n pap wiel, het ek 'n insleepdiens gebel. As ek sê die kattebak was vol, dan bedoel ek dat die kattebak vol was. Elke kubieke sentimeter wat op die ou einde vakant was, is met onderklere, blikkieskos, strandemmertjies, hengelgerei en breekgoed gevul.

Het enige iemand 'n idee hoeveel vermorste spasie is onder die kattebak se vloer in die “kelder” waar die spaarwiel sit. Ek het daardie spaarwiel toe gepak met skulpies en goed wat andersins sou moes agterbly, en waar die domkrag en dinge is, heelwat kombuisgoed gepak. (Die kampeerlig was trouens na 'n jaar nog steeds daar in die versteekte ruim weggesteek – en het ek toe sommer ook die een kampeergasstofie wat so lank soek was, na 'n jaar weer opgespoor.)

Oor ons die kruideniersware daar oorkant koop, is dit nie eers 'n geval waarvan ons kan sê dat die terugkom makliker is as die gaan nie – die grocery trommels kom darem leeg terug nie.

Die teendeel is eerder waar – ons kom terug met veel meer as waarmee ons gegaan het.

Verlede jaar was dit drie van hierdie opvou strandstoele sonder bene waarmee jy so op/in die sand sit, om net die drie grootste items te noem.

Daarom dat ek toe maar 'n sleepwa aangekoop het:  ek het geweet Annieka sal met niks minder hier weggaan as waarmee ons verlede jaar teruggekom het nie. En as ons dan nog dáárop moet verbeter deur met nóg meer terug te kom, is daar sweerlik nie plek vir Klaradyn nie, en moet ons haar met Telkom se oornag pos- of een of ander koerierdiens terugstuur.
Daar is net 20 kg verskil tussen 'n 5 en 6 voet sleepwa.

Ek weet egter wat ek alles in 'n kubieke voet ekstra ruimte kan pak – lag-lag 'n verdere 200kg (indien nie meer nie). En dáárvoor is my motor nie gebou nie.

Toe berus ek maar by die kleiner een.

Die ding staan nou gepak, die girls het nou net klaar gebad. Dié gaan ek nou pos, en dan gaan ek slaap. Annieka praat van 04:00 reeds in die pad.

Ek is bly want dit beteken enige iets tussen 06:00 en 08:00 (ás alles goed gaan).

Laat dit met elke leser goed gaan, of hy nou werk en of hy nou met vakansie is.






No comments: